سئو و تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو به شکل دورهای در حال تغییر هستند و همین فرمایش مایه میشود برای کامیابی در سئو مارکتینگ SEO Marketing همش بروز باشید.
ترندهایی که برای سئو مارکتینگ چیست تارنما یا بلاگ توصیه میشود بیشتر طبق الگوریتم های موتور جستجوی گوگل ارائه میشود فلذا با هر تغییری در الگوریتم گوگل در صفحات نمایش نتایج جستجو SERP شما هم باید دست به کار شوید.
در اینجا به رسیدگی چند ترند مهم در بحث بهینه سازی موتورهای جستجو برای محتوای تولیدی و البته تارنما شما می پردازیم:
۱- جستجوی صوتی Voice Search از مهمترین ترندهای سئو مارکتینگ است.
همانطور که می دانیم جستجوی صوتی جزو ترندهای بنیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing است اما این موضوع در ارزشگذاری سئو تارنگار یا وبسایت شما نیز زیاد ارزشمند است.
جستجوی صوتی و به کارگیری معاون صوتی به شدت در حال رشد هستند و این موضوع سبب شده است که وب سایتهایی که تنظیمات راستی در این دامنه دارند کامیاب تر باشند و بیشتر مورد بازدید قرار بگیرند.
در سنه ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ درصد از جستجوهای اتمام شده از طریق جستجوی صوتی انجام شده است و الی سنه ۲۰۲۰ پیشبینی میشود میزان جستجوی صوتی به ۵۰ درصد برسد.
گوگل گزارش داده است که در اثناء شغل با اپلیکیشن گوگل، ۵۵ درصد از نوجوانان و ۴۰ درصد از بزرگسالان به چهره یومیه از جستجوی صوتی استفاده میکنند
سرویسهای جستجوی صوتی مشابه معاون گوگل Google Assistant ، اپل سیری Apple Siri، آمازون الکسا Amazon Alexa، مایکروسافت کورتانا Microsoft Cortanaa، سامسونگ بیکسبی Samsung Bixby و یاندکس آلیس Yandex Alice را حتما مورد پروا قرار دهید.
در حال حاضر موتورهای جستجوی صوتی از زبان فارسی حمایت نمیکنند ولی به زودی این ترند مهم در حوزه سئو به سراغ سایتهای فارسی می آید پس بهتر است برای آن آماده باشید.
۲- پژوهش در باره کلمات کلیدی مرتبط با ویدئو
ویدئو نیز کماکان یگانه از مهمترین ترندهای بهینه سازی موتور جستجو Search Engine Optimization خواهد بود پس آن را جدی بگیرید.
سرویسهای ویدئویی مشابه یوتیوب Youtube، فلیکر Flickr ، دیلی موشن DailyMotion ، ویمئو Vimeo ، وو Vevo از بازیگردان اصلی این پهنه هستند و البته در ایران بیشک تارنما آپارات Aparat مهمترین سرویس استریم ویدئو است. البته سرویس لنز ایرانسل و چند سرویس استریم آنلاین ویدئو سایر نیز در حال کار و جنبش هستند.
تا سنه ۲۰۲۰ بیش از ۷۵ درصد از حجم ترافیک وب از آن ویدئو Video خواهد بود و شما باید بدانید که قرار است چه میزان از جستجوی این حجم شدامد را به خود برگزیدن دهید.
با پروا به آمار و ارقام اعلام شده، شما باید روی جستجوی ویدئوی تمرکز کنید و ببینید مخاطبان شما به چه نوع ویدئوهایی علاقهمند هستند و با چه کلماتی به جستجو برای یافتن آنها اقدام میکنند.
۳- نسخه موبایل شما ارزشمندتر از نسخه دسکتاپ است
بگذارید با آمارگرفتن و ارقام آغاز کنیم؛ در سال ۲۰۱۸، ۸۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک تلفن هوشمند دارند.
الگوریتم جدید گوگل تغییرات مهمی در این بخش داشته است که رتبهبندی برتر در نتایج را به به اتفاق خواهد داشت Mobile-First Index اهمین این جستار را نشان میدهد.
پس اگر میخواهید سئو سایت شما بهتر باشد باید به نسخه موبایل خویش پروا کثرت کنید. در مورد سرعت بارگزاری نسخه موبایل خویش بسیار متمرکز باشید این باره در سئو از ریسپانسیو بودن وبسایت شما هم مهمتر است.
۴- به فرآوری محتوای ارزشمند بپردازید
این سوژه زیاد مهم است که دست از تولید محتواهای بیارزش بردارید و تمرکز خویش را روی واژه ها کلید ویژه و واژه ها کلیدی ترکیبی بگذارید. دیگر زمان آن ماضی است که تلاش کنید که به ازای هر کلمه در صفحه اول گوگل شما را پیدا کنند. بیننده آنقدر باهوش است که برای پیدا کردن سوژه باره عقیده خود از چند کلمه مقارن و به شکل ترکیبی استفاده کند؛ بعد مبنای نگارش محتوای خود را بر این پای بست، پیمان دهید.
۶۱ درصد از بازاریابان میگویند که سئو اورگانیک مهمترین برنامه در اولویتهای بازاریابی درونگرا Inbound Marketing آنها است.
۸۴ درصد از ملت از برندها چشمداشت دارند لغایت محتوای آموزشی و درگیر کننده فرآوری کنند.
۵- از پروتکل امنیتی SSL برای سایت خویش کاربرد کنید.
یکی از عوامل موفقیت در سئو مارکتینگ بالا بردن میزان امنیت سایت است. برای همین جستار رهنمود میشود تا از پروتکل SSL در سایت خویش کاربرد کنید. این جستار باعث خواهد شد در نتایج جستجو در جایگاه بهتری برای کاربران نمایش دیتا شوید.
۸۲ درصد از مراجعین وبسایت ها میگویند سایتهایی که به نظرشان امنیت کافی ندارد را سریعا ترک میکنند.
۶- طراحی تجربه کاربری UX را در طراحی وب سایت جدی بگیرید.
اگر به پیگیری این هستید که بازدیدکننده زیادی به سایت شما مراجعه کنند حتما به این نکته توجه کنید که صرف مراجعه چگونگی نمایش سایت شما در نتایج تغییر چندانی نخواهد کرد. طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری تارنما شما باید به گونهای باشد که میزان ریزش مراجعهکنندگان یا بانس ریت شما کاهش پیدا کند و مخاطبین سایت موعد بیشتری را در سایت شما صرف کنند. این عامل باعث خواهد شد لغایت وضعیت نمایش شما در نتایج صفحات جستجو SERP به وضعیت مناسبتری ارتقا پیدا کند.
درباره این سایت