در پنج ساله گذشته گوگل معنای جدیدی به SEO داده و بسیاری از وب مستران را ناچار به تبعیت از قوانین خویش کرده. شیوه های اشتباه و حتی استفاده از متدهای کلاه سیاه ها (تقلب)، سبب ذیل آمدن چکش عدالت گوگل و تنبیه سایت های متخلف شده لغایت جایی که شاهد از دست رفتن رنکینگ آن سایت ها و حتی بیرون فرستادن،برکنار کردن از گوگل بودیم. بروز رسانی الگوی پاندا و یا پنگوئن گوگل وب مستران و کارآزمودگان سئو را به سمت بکارگیری از روش های درست (کلاه سفید) ترقیب می کند به این معنا که گوگل می خواهد صاحبان وب سایت ها، در راه و راه و روش الگوهای گوگل جنبش کنند.

برای داشتن نتیجه بهتر در صفحات موتورهای جستجو، هیچ مسیر میانبر ثابتی وجود ندارد، مطمئن باشید! هر کسی که از شیوه های غیر معمول و خلاف قوانین گوگل کاربرد کند در پایان گیوتین گوگل را بالای راز خود خواهد یافت! برای کسانی که سایت خود را بر اساس وردپرس بنا کرده اند خبر خوب این است که به لطف پلاگین هاب مختلف، سئو کار سختی نیست، اما باز هم کارهای زیادی وجود دارد که می تواند در بهبود سئوی سایت شما تاثیر گذار باشد. در پیوستگی مطلب جدیدترین راه حل های شفا سئو، بویژه برای  وردپرس بیان می شود. بسیاری از این روش ها را شدنی است از قبل بشناسیم و بعضی سایر جدید باشند. پارسیش کوشش کرده تا نوشتار جامعی را در این خصوص ارائه کند:


۱-بهینه سازی قالب ریشه-بن-بیخ اول درمان سئو است:
در چند سنه ماضی بسیاری از تولید کنندگان قالب وردرپس تلاش کرده اند تا قالب های خود را متناسب با سئو تولید نمایند. مهمترین بخش قالب کدنویسی آن است. نگارش قابل با کدهای تمیز و شفاف به این معناست که طراح، برای بهینه سازی قالب با آخرین متدهای سئو وقت گذاشته است. اما چرا کدنویسی سخیف و شفاف مهم است؟ ربات های گوگل با دیدن این چنین قالب هایی، سریعاً با آن عادت گرفته و بدون اینکه در این گذرگاه سردرگم شوند، می توانند به تمام اجزای آن دسترسی یابند. بعضی فاکتورهای مهم در قالب های سازگار با سئو:

استفاده درست و به جا از متا تگ های URL
استفاده مناسب و به جا از عنوان و تگهای متای عنوان
ساختار شفاف که از ساختار HTML معتبر سهم اسیر باشد
استفاده از متاتگ های یکی کردن سازِ Open Garph برای توسعه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
علاوه بر آسانی آمدوشد ربات ها، کد نویسی شفاف و سخیف مایه می شود تا سرعت سایت هم افزایش یابد. اما ممکن است سوال کنید چرا سرعت وب سایتهای مبتنی بر وردپرس کم است؟ قالب و سایت به طور پیش فرض سریع بارگذازی می شود ولی وقتی پلاگین های گوناگون و یا سایر عناصر و المنت ها به آن اضافه می شود کمی سرعت آن زیر می آید. خدا رو شکر! راه هایی هم برای افزایش سرعت وردپرس وجود دارد اما قالب خوب برای سئو، قالبی است که از همان آغاز سخیف نوشته شود و از کد بندی پسندیده برخوردار باشد.

سئو و الگوی پاندا و پنگوئن

۲-بکارگیری پیوندهای یکتای مناسب
پیوندهای احد یا پرمالینک ها، آدرس های URL هستند که معرف پست و مطلبی هستند که شما آنها را منتشر می کنید. در واقع کاربران وقتی به روی پست شما کلیک می کنند در رأس مرورگر این آدرس نمایش دیتا می شود. وردپرس به طور قبل فرض تنظیماتی را برای این تقسیم در نظر گرفته اما این تنظیمات به هیچ وجه با استاندارهای سئو متناسب نیستند ولی نگران نباشید چرا که وردپرس امکان تغییر و سفارشی سازی این بخش را تعریف کرده.

اما پرمالینک های ناصحیح چه پیامدی دارند؟ انتخاب تباه پرمالینک، این پیام را به موتورهای جستجوگر می رساند که پست شما در ارتباط با هیچ چیز نیست! مثلاً به طور پیش فرض، وردپرس چنین پرمالینکی می سازد:

Permalink بد: www.parsish.com/?p=3423

چنین لینکی حتی برای ما قابل درک نیست چه برسد به موتورهای جستجو! خوشبختانه همانطور که گفته شد وردپرس امکان تغییر در این ساختار را فراهم آورده که می توانید آن را بر اساس عقیده خویش تغییر دهید. مثلاً یک ساختار پرمالینک صحیح می تواند به شکل زیر باشد:

Permalink خوب: www.parsish.com/this-is-easy-to-read

پرمالینک ها باید چه ساختاری داشته باشند؟
برای اینکه به تنظیمات پرمالینک ها یا پیوندهای یکی بروید باید آدرس (http://www.yourwebsite.com/wp-admin/options-permalink.php) را در مرورگر خود وارد کنید. وردپرس در این دسته بیش از ۵ ساختار برای پرمالینک منتخب است که گزینه سفارشی ساز آن ششمین باره محسوب می باشد که توسط کاربر می تواند دستکاری شود.

سئو و پرمالینک وردپرس

بطور قبل فرض وردپرس آدرس را بصورت عددی انتشار می دهد که این عدد مربوط به شماره پست در دیتابیس می باشد. به راستی اگر شما در دیتابیس و در جدول wp_posts (البته ممکن است پیشوند دیتابیس شما چیزی غیر از wp_ باشد) به تعقیب ID پست اخیر منتشر شده بگردید همان شماره را خواهید دید. مثلاً اگر آدرس مقابل را در عقیده بگیریم (http://www.yourwebsite.com/?p=50) با رفتن به جدول wp_posts و ردیف پنجاهم می توانیم به رده مربوط با این پست بروید. علامت سوال در p=123? مفهوم یک دودمان کوئری (پرس و جو) را می رساند به این معنا که وردپرس چیزی را جستجو و فراخوانی می کند که آن چیز، عدد پست در دیتابیس است.

پرمالینک صرفاً عددی، علاوه بر اینکه مورد پسند موتورهای جستجو نیست، به هیچگونه کاربر پسند هم نمی باشد.

در دسته راهنمای آغازین برای بهینه سازی با موتورهای جستجو، گوگل به روشنی بیان می کند که URL متشکل از واژه ها کلیدی بهترین راه برای خزیدن در نتایج موتورهای جستجو است. توجه کنید که در این راهنما بر کلمات کلیدی تاکید شده، پس کلمات اضافه مثل: که، در، به، و … جز طولانی شدن لینک هیچ ارزشی ندارند و البته می دانیم که طولانی شدن لینک هم برای سئو وردپرس و برای کاربرانی که احتمالاً می خواهند URL را در ذهن نگه دارند، جالب نیست. مثلا اگر مطلبی با عنوان (باتری کدام گوشی از همه اغلب عمر می کند؟) ساختید برای درج پرمالینک می بایست آن را به شکل (عمر-باتری-گوشی) یا (عمر-بیشتر-باتری-گوشی) تغییر دهید و واژه های اضافی همچون کدام” و یا از” و همه” و علامت سوال” و فعل” را حذف کنید.

گوگل:

URL های با ساختار سلسله مراتبی آسانتر در نتایج موتورهای جستجوگر نمایان می شوند.
URL هایی که در بر گیرنده واژه ها کلیدی مربوط به پست باشند، رتبه ی سایت را در موتورهای جستجو بهبود می بخشند.
بهتر است کمی اغلب به جستار پرمالینک ها بپردازیم:

موتورهای جستجو با چه ساختاری از پرمالینک ها، دوست می شوند!؟
جدای از پرمالینک دیفالت وردپرس، سایر پیشنهادات وردپرس با موتورهای جستجو سازگار هستند هر چند که %post_id% فاقد کلمات کلیدی است. پرمالینک های پیشنهادی ذیل سبب تولید پیوندهای یکتای شفاف و قشنگ می شوند. وقتی شما گرد از پنج پرمالینک پیشنهادی ووردپرس را برگزیدن کنید خواهید رویت که، تقسیم فرجام (Custom) دچار تغییر می شود و تگ هایی به آن اضافه می شود. این تگ ها را تگ های ساختاری” می نامند و دربرگیرنده ۱۰ نوع گوناگون می باشد:

%postname% : نام پست
%post_id%: مشخصه عددی پست
%category%: طبقه بندی
%year% : سال انتشار
%monthnum% : ماه انتشار
%day%: روز انتشار
تگ هایی دیگری نیز هستی دارند که به ندرت مورد بهره‌گیری قرار می گیرند:

%hour%: ساعت انتشار مطلب
%minute%: دقیقه انتشار
%second%: ثانیه انتشار
%author%: اسم نویسنده
اصولاً یک ساختار عالی برای پرمالینک باید بی گمان باید نشان ای از پست داشته باشد مثلاً شامل اسم پست و یا ID مطلب باشد. مثلاً می توانید دسته کاستوم را بدین طریق مرتب کنید:

https://parsish.com/%year%/%monthnum%/%day%/%postname%/

پس از تعیین پرمالینک ها در تقسیم تنظیمات، امکان ادیت و ویرایش آنها، بصورت اختصاصی، برای هر پست وجود دارد. این مساله بسیار مهم است چرا که  وردپرس به طور قبل فرض تمام عنوان پست را به پرمالینک اضافه می کند که لازم است همان طور که گفته شد، حروف اضافه و کلمات غیر کلیدی را حذف کنید. این امکان در بالای دسته نگارش پست موجود است:

سئو
عنوان پست بسیار طولانی است لذا مؤلف تها سه کلمه کلیدی را به جای کل عنوان متن جایگزین کرده است

کار با پرمالینک ها دائم به این نحو، و حائز روند ثابتی نیست. مثلاً در صورتی که شما ماهانه یک نوشتار منتشر می کنید می توانید از درج روز و یا حتی نام پست و یا ID صرفنظر کنید و به دو تگ: سال و ماه اکتفاء کنید. ولی اگر ماهانه بیش از یک نوشتار منتشر می کنید لازم است لغایت ID و یا نام برای پست تعریف شود چرا که اگر تنها از سال و ماه استفاده کنید آنگاه دو مطلب با یک لینک خواهید داشت! به عبارت دیگر همانطور که گفته شد برای ساخت URL های یکی یا یونیک می بایست از ID و یا نام پست بهره‌گیری گردد.

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : پرمالینک ,وردپرس ,گوگل ,موتورهای ,قالب ,سایت ,موتورهای جستجو ,بهینه سازی ,وجود دارد ,برای پرمالینک ,تغییر دهید ,وردپرس امکان تغییر
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ساک دستی پارچه ای + دستگاه چاپ سیلک و خشک کن دانلود رمان جدید مجله اينترنتي طراحي سايت هیئت زوّارالحسین علیهم السلام برنامه نویس Jenny اَثَر تحریم