تلی باو، نویسنده‌ی نیویورک تایمز در یک خرید آزمایشی تلاش کرد تا سیستم‌های امنیتی یک فروشگاه بدون صندوق فروش در نیویورک را دور بزند و به‌نوعی بدون پرداخت هزینه، از آن خارج شود. او داستان تجربه‌ی خود را در این مقاله نوشته است.

هفته‌ی گذشته، اولین فروشگاه کاملا خودکار و بدون صندوق فروش سن‌فرانسیسکو به‌نام Standard Market شروع به کار کرد. خریدارانی که اپلیکیشن آن فروشگاه را دانلود کرده باشند، می‌توانند در فضای بزرگ به خرید بپردازند و به‌راحتی از آن خارج شوند. هیچ گیت ورودی یا صندوق فروشی در آن فروشگاه وجود ندارد. تنها دوربین‌های سقفی، مشتری و سبد خرید او را مشاهده و بررسی کرده و درنهایت، ترک فروشگاه با آن سبد را تأیید می‌کنند.

استارتاپ پشت‌صحنه‌ی آن فروشگاه، Standard Cognition نام دارد که ۱۱.۲ میلیون دلار سرمایه‌ی خطرپذیر دریافت کرده است. آن‌ها با ۴ فروشگاه زنجیره‌ای در سرتاسر جهان، قرارداد امضا کرده‌اند. اولین فروشگاه، نمونه‌ای بود تا فناوری مورد نظر را برای اولین‌بار نشان دهد و ابزاری برای رفع ایرادات و باگ‌های اولیه باشد. ایده‌ی بلندپروازانه‌ی آن‌ها، پیاده‌سازی فناوری در ۱۰۰ فروشگاه در طول یک روز تا سال ۲۰۲۰ است!

۵ نفر از ۷ بنیان‌گذار استارتاپ، قبلا در پروژه‌ای برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فعالیت کرده‌اند. هدف از آن پروژه،‌ استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی ی و تقلب در خرید و فروش سهام بود. اکنون و پس از تأسیس استارتاپ، آن متخصصان امنیت و ی در حال تلاش برای توسعه‌ی فناوری هستند که ی افرادی همچون نویسنده‌ی مقاله را شناسایی کند.

استاندارد مارکت را می‌توان یکی از جدیدترین تازه‌واردهای صنعت اتوماسیون در خرده‌فروشی نامید. در آن صنعت، شرکت‌های مختلف انواع دوربین، حسگر و فناوری یادگیری ماشین را به فروشگاه‌های خرده‌فروشی وارد می‌کنند تا خطوط صندوق‌های فروش خود را کوچک‌تر کنند. در سال گذشته‌ی میلادی، ابتدا آمازون با فروشگاه Go Market در سیاتل، اولین نمونه‌‌ی فروشگاه‌های بدون صندوق را معرفی کرد. از آن زمان، فروشگاه‌های بیشتری توسط غول خرده‌فروشی آنلاین راه‌اندازی شده‌اند. در چین نیز تجربه‌های متعددی از پیاده‌سازی فروشگاه‌های بدون صندوق رخ داد که از تگ‌های با فرکانس‌های رادیویی و اسکنرهای بارکد یا چهره برای پرداخت نهایی سبدهای خرید استفاده می‌کنند.

فروشگاه بدون صندوق

مدل کاری استارتاپ استاندارد کاگنیشن، کمی متفاوت است. روند کاری آن‌ها به‌طور اختصاصی به دوربین‌های سقفی و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی وابسته است که محصول خریداری را شناسایی می‌کنند. دوربین‌ها، حرکت‌های مشتری، سرعت، طول قدم‌‌ها و حتی نحوه‌ی نگاه کردن او را مستند می‌کنند. به‌عنوان مثال،‌ فروشگاه متوجه می‌شود که یک خریدار به پوستری نگاه می‌کند و چه‌مدت به آن خیره می‌شود. هوش مصنوعی فروشگاه متوجه می‌شود که مشتری، سرعتش را کم می‌کند، (مثلا) یک شکلات بر می‌دارد و دوباره آن را در قفسه قرار می‌دهد. به‌علاوه، احتمالا دوربین‌ها متوجه می‌شوند که بدن او به یک سمت متمایل و نگاهش به محصولی دیگر خیره شده است. درنهایت، آن‌ها احتمالا از قصد فرد برای ی هم مطلع خواهند شد.

سیستم استاندارد مارکت تلاش می‌کند تا ی از فروشگاه‌ها را پیش‌بینی کرده و آن جلوگیری کند. فراموش نکنید که آن فروشگاه، برخلاف فروشگاه آمازون که ورودی و خروجی مخصوص دارد، همیشه باز بوده و کنترل خاصی برای ورود و خروج مشتریان ندارد.



مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : فروشگاه ,صندوق ,می‌کنند ,ی ,کرده ,فروشگاه‌های ,بدون صندوق ,متوجه می‌شود ,فروشگاه متوجه ,فروشگاه آمازون ,صندوق فروش ,فروشگاه متوجه می‌شود
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نجوا نقد فیلم های ایرانی - بررسی متفاوت من Elizabeth معرفی انواع غذاهای ایرانی و خارجی روبو بلاگ امیار تجهیز مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی یاسوج صفحه علی یوسفی دانش جوان وبمستر